Hobbittown/Waitoma Caves/ Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Wouter en Yvette - WaarBenJij.nu Hobbittown/Waitoma Caves/ Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Wouter en Yvette - WaarBenJij.nu

Hobbittown/Waitoma Caves/ Taupo

Blijf op de hoogte en volg Wouter en Yvette

16 November 2015 | Nieuw Zeeland, Taupo

Maandag ochtend reden we naar de filmset waar The Hobbit en The lord of the rings is opgenomen. De tour begon met de bus en daarna liepen we met een groep van zes andere mensen met een gids door het park. De gids vertelde allerlei wetenswaardigheden over het park en de films. Na een hobbit biertje gedronken te hebben reden we weer terug naar Matamata. Daarna camping gezocht, langs de weg.

Dinsdagochtend reden we richting de Waitomo Caves. Na 1,5 gereden te hebben waren we er. Met een groep kregen we een rondleiding door de limestone grotten daarna gingen we verder met de boot om de glowworms te zien. In de donkere grot waren wel 30.000 glowworms.
S middags reden we naar Rotorua, waar we eerst het informatie centrum bezochten voor wat info over de activiteiten die we wilden ondernemen. Daarna zijn we naar het kuirau park gelopen, waar we geothermals hebben gezien. Het stonk er behoorlijk.
S avonds een camping gezocht, we stonden aan het meer waar we nog lekker een biertje in de zon hebben gedronken.

Woensdagmorgen begonnen we met een walk van ongeveer een uur. Deze liep om het blue lake.
Daarna zijn we naar het thermanal park whanganu geweest. Door het park gelopen en veel warm waterbronnen gezien. Rond drie uur reden we nog langs een twin stream en een mudpool.
Aan het eind vd middag naar Taupo gereden en een camping gezocht.

Donderdag wilden we eerst gaan bungee jumpen maar nadat we de plek hadden gezien hadden we ons toch bedacht. We gaan in Queenstown springen hebben we besloten, daar kunnen we hoger en boven de stad springen. Daarna hebben we een walk van het spa park naar de huka falls gelopen deze duurde ongeveer 2 uur.
Daarna boodschappen gedaan en langs het informatie centrum gereden om te horen of we de Tangoriro crossing konden lopen. Dit was niet het geval ivm de harde wind. We besloten daarom naar whanganiu np te rijden. We verbleven op een camping in reahiti. Het zou de aankomende dagen niet heel mooi weer worden toch gokten we het erop de volgende dag te kunnen kanoën.

Vrijdag redelijk vroeg op om te horen of de kanotocht door kon gaan. Hij ging door, dus ons klaar gemaakt en naar pipiriki gereden. We werden met een jetboot 21 km verderop afgezet. Hier zouden we 4 uur overdoen. We hebben het erg getroffen want de zon scheen en er vielen maar een paar druppels. Het was een leuke tocht. We waren toch iets sneller dan we dachten. Daarna weer terug gereden naar raehiti. We verbleven op dezelfde camping als gisteren.