Fiji - Reisverslag uit Fiji Islands, Fiji van Wouter en Yvette - WaarBenJij.nu Fiji - Reisverslag uit Fiji Islands, Fiji van Wouter en Yvette - WaarBenJij.nu

Fiji

Blijf op de hoogte en volg Wouter en Yvette

18 Oktober 2015 | Fiji, Fiji Islands

Vrijdag om negen uur zijn we geland op Fiji.
Dichtbij het vliegveld stopte een bus, waar we direct in konden stappen. Dit bleek eerst een goed idee, goedkope sightseeing tour naar Suva. Later bleek dat hij overal stopte waar mensen langs de kant stonden en hun hand opstaken of aan de bel trokken om te stoppen. Na 4,5 uur waren we eindelijk in Pacific Harbour, in ons hotel. We hadden een mooi hotel geboekt waar we heerlijk konden relaxen (na de lange vluchten). Daar spullen op de kamer neergelegd en geïnstalleerd bij het zwembad. 'S avonds bij het restaurant gegeten.
Zaterdag ontbeten en tot 14.00 uur bij het zwembad gelegen. Daarna naar centrum van pacific harbour gelopen. Het dorpje bekeken en wat gedronken. Dit dorpje was niet heel groot. Daarna nog even bij het zwembad gelegen. S avonds gegeten bij restaurant en een spelletje Klaverjassen gespeeld.
Na twee nachten, moesten we zondag uitchecken en zijn we met de bus richting Nadi gereden. Bij natodola beach (het mooiste strand van Fiji) uitgestapt en het strand bekeken. 'S avonds met taxi naar port denarau gereden om onze trip naar Mana eiland te boeken. Daarna hotel gezocht, daar nog even gezwommen. Het eten was niet lekker.

'S ochtends werden we opgehaald bij ons hotel en gingen vervolgens naar de boot die ons naar Mana island bracht. We hadden een mooie 'bure' pal aan de oceaan. We gingen direct het eiland verkennen en kwamen daarbij diverse stranden tegen. Uiteindelijk gingen we naar een lookout waar we een mooi overzicht hadden van het hele eiland. 'S avonds hadden we lekker gegeten en gingen op tijd te bed. De volgende morgen waren we vroeg op en hebben we lekker op het strand liggen zonnen. Na de lunch hadden we een cocosnoten workshop. We weten nu het verschil tussen een groene en een bruine cocosnoot :) Vervolgens liepen we naar een gedeelte van het eiland waar we nog niet geweest waren en gingen lekker zonnen en zwemmen in de oceaan. 'S avonds weer lekker gegeten en daarna een dansvoorstelling met vuurshow van het entertainmentteam bekeken.
De volgende morgen (woensdag) waren we vroeg op, omdat we nog wilden snorkelen voordat we weer terug naar Port Denarau gingen. Het snorkelen was erg mooi. Mooi koraal en mooie vissen. Eenmaal op het vaste land werden we naar een hostel gebracht. Vervolgens gingen we Nadi in. Een tempel bezocht, deze was niet boeiend. Ook een overnachting geboekt in het noorden van Fiji op een eilandje. Toen weer terug naar ons hostel. Wat gegeten en biertje gedaan.

Donderdagochtend werden we om acht uur opgehaald door een taxi die ons bij een boot afzette die ons naar het eiland Nana-i-ra bracht. Hier hadden we een bure vlak bij de oceaan. Het eiland was erg rustig, weinig toeristen. Toen we aankwamen, hadden we het eiland rond gelopen. Daarna lekker zonnen en naar de zonsondergang gekeken. Daarna lekker gegeten. De volgende morgen na het ontbijt lekker in de zon gelegen. Ook nog even gesnorkeld, erg veel vissen. Daarna spullen gepakt en werden we met de boot weer naar het vaste land gebracht. Hier hadden we de bus gepakt vanuit Rakiraki die ons naar Nausori bracht. Hier over een foodmarket gelopen en toen de bus naar het vliegveld gepakt. Om 21:40 vlogen we naar Auckland.

• 05 November 2015 - 09:19

Little Nickie:

Nu ben ik verdraaid benieuwd: Wat is 合同verschil tussen bruine 恩groene kokosnoten?Goede Johnny Bravo kuif