Abel Tasman en Nelson Lakes NP - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Wouter en Yvette - WaarBenJij.nu Abel Tasman en Nelson Lakes NP - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Wouter en Yvette - WaarBenJij.nu

Abel Tasman en Nelson Lakes NP

Blijf op de hoogte en volg Wouter en Yvette

16 November 2015 | Nieuw Zeeland, Marahau

Dinsdagavond om zes uur kwamen we aan in Picton op een gratis camping.
De volgende ochtend werden we wakker met regen. Wat gegeten en toen naar de i site gereden. Informatie over de omgeving ingewonnen en nog ff langs een nl bakkertje.
We hebben de scenic route vd Queen Charlotte sounds gereden. Helaas kwam deze niet helemaal tot zijn recht ivm de regen. Evengoed een korte walk gelopen, helaas zagen we niks bij de lookout.
Die middag doorgereden naar Nelson, waar we middenin de stad een gratis camping vonden.
De volgende dag nog even langs de i site want we hadden nog een aantal vragen nav de activiteiten die we in de lonely planet hadden gelezen.
Daarna doorgereden naar Marahau, waar we heerlijk in het zonnetje hebben gezeten. Later die middag een watertaxi voor de dag erna geregeld. Dit was handig om een deel vh np Abel Tasman te lopen.
Vrijdagochtend vroeg op omdat we om 08.45 uur bij de watertaxi moesten zijn. We werden met een groep van 16 personen afgezet bij Bark Bay. Voordat we daar aankwamen voeren we langs een eilandje met zeehonden en met Nz vogels.
Eenmaal bij Bark bay aangekomen (rond 10.00 uur), zijn we gaan wandelen. We hebben ongeveer 30 km gelopen door bos en langs de kust (steil omhoog/omlaag, vlakke stukken wisselenden elkaar af). Onderweg gestopt voor het maken van foto's en wat eten of drinken. Uiteindelijk waren we om 18.15 uur aan het einde de track.
We hadden weinig zin meer om nog verder te rijden naar de andere kant vh np, dus verbleven we op dezelfde camping als de nacht ervoor.
Zaterdag weer vroeg op, omdat er weer een lange tocht op het programma stond. Eerst moesten we nog naar de andere kant vh park rijden. Dit viel ons nog wel tegen, dit duurde nog 2 uur. Rond half elf waren we op de parkeerplaats.
We hadden vandaag erg mooi weer, geen wolkje aan de lucht en de zon scheen volop.
We hebben van Wainui via Gibbs track naar anapai bay via whariwharani weer naar Wainui gelopen. Het was een afwisselende track. Hier hebben we mooie stranden, baaien en uitzichten gezien. Ook hebben we een zeehond van dichtbij gezien. Deze bleef gewoon zitten terwijl wij dichtbij kwamen en foto's maakten. Echt grappig.
Met verschillende extra stukken hebben we 27 km gelopen. We voelden onze voeten wel aan het eind van deze dag.
S avonds een camping gevonden in takaka.
Zondag hebben we een route gereden door de omgeving van Takaka. Er waren verschillende lookouts.
Daarna in Motueka naar de markt en de i site geweest. Bij de i site informatie ingewonnen over een helihike tour die we bij Fox glacier of Franz josef willen doen. We hopen deze volgend weekend te kunnen doen.
Aan het einde vd middag aangekomen bij lake rotoiti, even bij het meer staan praten met een stel nlers. Het was nog steeds erg mooi weer alleen waren er veel sandflies.
Maandag lekker uitgeslapen en rustig aan gedaan. De dag begon weer erg goed, de zon scheen! Vandaag stond Mt Roberts circuit op het programma. Deze track was 9,7 km waar je gemiddeld 5 uur over zou doen. Het eerste stuk was behoorlijk steil, we moesten 600 meter omhoog klimmen. Onze kuiten voelden we behoorlijk. Eenmaal boven genoten vh uitzicht en een broodje gegeten. Daarna de rest vd track gelopen. Uiteindelijk waren we 3 uur later weer beneden bij de auto.
Daarna nog even naar het meer gereden en daar nog even een rondje gelopen.
We wilden vandaag bij het andere meer overnachten dus zijn we daar naar toe gereden.
Daar dachten we nog lekker in het zonnetje te zitten maar onze rust werd verstoord door hele irritante sandflies. Ondanks de spray bleven ze om ons hoofd vliegen. Toch maar binnen gezeten. Dinsdagochtend uitgeslapen, we wilden nog een walk lopen bij het meer maar dit niet gedaan ivm het weer en de sandflies.
Alleen de nature walk van 30 min gewandeld. In de auto gestapt richting pancake rocks gereden.