Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wouter en Yvette - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wouter en Yvette - WaarBenJij.nu

Auckland

Blijf op de hoogte en volg Wouter en Yvette

18 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Om twee uur 's nachts kwamen we aan op het vliegveld van Auckland. Hier pakten we de bus naar het centrum. Het was ongeveer vier uur voordat we in ons bed lagen in het Jucy hotel. Hier was het nog erg rumoerig. Dronken volk die veel herrie maakten, toen dat eindelijk afgelopen was, werd er enorm veel herrie gemaakt in de keuken waar we naast sliepen. Geen oog dicht gedaan dus. We hadden ons beklag gedaan bij de receptie en kregen uiteindelijk een kamerupgrade voor onze tweede nacht. Hier waren we erg blij mee, de volgende dag zouden we onze camper ophalen en dan is het wel fijn als je uitgerust de weg op kunt :)

Overdag zijn we de stad in geweest. Eerst de lonely planet city walk gedaan en daarna een simkaart gekocht. Toen ff terug naar het hotel voor een powernap! Daarna gingen we naar Ponsonby om wat te eten en te drinken. Dit was een erg gezellige wijk om op zaterdagavond te vertoeven.

De dag erna konden we de camper ophalen. Het bleek dat we een internationaal rijbewijs nodig hadden. Deze hadden we niet (in Australie hadden we deze niet nodig) en kostte ons ongeveer €70. Om een uur of 12 reden we weg met onze mooie camper. Op naar de supermarkt! Flink inkopen gedaan. Toen richting Whangarei gereden en op een camping (Uretiti Beach CP) gestaan aan het strand. Lekker wraps gegeten. 's avonds wel veel muggen, dus eerst op muggenjacht voordat we konden slapen :).

• 22 Oktober 2015 - 10:30

Ted:

Haha, dat vertelden ze tegen mij ook van dat rijbewijs. Ik had hem helemaal niet mee, maar heb bij een politiebureau gevraagd of een kopie ook goed was. Was prima, dus die is me nog even toegemaild toen :p

• 22 Oktober 2015 - 10:30

Ted:

Oei, vette bus trouwens!

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Queenstown en Wanaka

16 November 2015

Fjordlanden (Milford en Doubtful Sound)

Franz Jozef en Fox Glaciers

Abel Tasman en Nelson Lakes NP

Tongariro en Wellington
Wouter en Yvette

Hoi allemaal, Van 29 september t/m 25 november zijn wij op reis. De eerste week vertoeven wij op het paradijselijke eiland Fiji. Daarna halen we onze camper op en rijden we heel Nieuw Zeeland rond. We hebben niet altijd beschikking tot internet dus de verslagen komen niet direct. Ook zijn de middelen niet altijd toereikend, Let dus niet te veel op typfouten :) Liefs Wouter en Yvette

Actief sinds 28 Sept. 2015